5 lutego 2021

Róbmy swoje! :)

                             

Dzięki temu, że na Polanie Białowieskiej jest teraz biało, świetnie widać jak zwierzęta wędrują z/do Rezerwatu Ścisłego Białowieskiego Parku Narodowego. Żubry, wilki, jelenie… ale nie one mnie dziś interesowały, tylko ośnieżony krajobraz.



Fotografując, dojechałam na nartach do skraju niewielkiego młodniaka i stanęłam prawie oko w oko z żubrem. Nie ruszał się, patrzył na mnie. 

Ja też znieruchomiałam. Gorączkowo myślałam: co robić? Śnieg po kolana, cienkie narty biegowe się w nim zapadają i  nie jestem w stanie szybko odjechać. Więc może udawać, że go nie zauważyłam? Że nadal fotografuję tylko drzewa? Zrobiłam mu dwa zdjęcia, ale zaraz skierowałam obiektyw w inną stronę i spokojnie, brnąc w śniegu, odeszłam parę kroków. Miejsce było wyjątkowo piękne, więc fotografowałam i fotografowałam, no i bardzo wolno się oddalałam. Po jakimś czasie poczułam na plecach jego wzrok. Odwróciłam się. Wyszedł z młodniaka i rzeczywiście mi się przyglądał. 

Spokojnie zrobiłam mu zdjęcie. A on spokojnie odwrócił głowę i nie oglądając się już ani razu powędrował do Rezerwatu Ścisłego. 

I tak właśnie powinno być, nie tylko w kontaktach ze zwierzętami. Róbmy swoje! :)

Fot. Beata Hyży-Czołpińska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są moderowane, pojawią się za jakiś czas – po akceptacji.