24 września 2014

Grzyby w Puszczy




Po aspekcie myśliwskim wracamy do lasu gdzie się nie poluje i nie gospodaruje, czyli do Rezerwatu w Białowieskim Parku Narodowym. Zwierząt tam sporo ale zdjęcia z moich wycieczek ograniczają się do tego, co nie ucieka i do czego można podejść nie płosząc. Zdjęcia zwierząt pozostawiam kolegom z innym sprzętem. Dzisiaj będą więc grzyby, bo Puszcza jest silnie "zaopieńkowana" a i wiele innych gatunków można podziwiać. Na marginesie jednak podzielę się, że tylko dzisiaj spotkałem w lesie najpierw wilka, potem żubra, łosia, no i oczywiście jelenie, dziki a z nieba dobiegał nieustający klangor żurawi.


Powalone drzewa, rosnące olbrzymy i różnorodność to chyba najbardziej rzucające się w oczy cechy tego lasu o cechach pierwotnych


Kiedy fotografowałem grzyby, zorientowałem się, że ktoś mi się przygląda...

To się chyba nazywa uchówka ośla.. a może to dzieżka?:

 Fascynujące są grzyby przypominające rafy koralowe, jak te świeczniki i soplówki:


A to zdjęcie na dowód, że obok ryczały i biegały jelenie :)

W przeciwieństwie do których żubrzy byk szedł sobie obok i  spokojnie mnie obserwował od wielu minut

aha.. obok pojawił się też łoś, który mnie nie zauważył i gdzieś sobie poszedł i którego specjalnie nie widać na tym zdjęciu :)

A grzyby piękne...




I na koniec kilka zdjęć z wczoraj, z miejsca gdzie rośnie wielki, podwójny dąb a obok wiele olbrzymów...





1 komentarz:

  1. Oglądajmy kas pierwotny, dopóki jeszcze jest.
    Jak już go "uporządkują", wytną co się da, to już za bardzo do czego przyjeżdżać nie będzie. Lasów gospodarczych jest od metra.

    OdpowiedzUsuń